Eerste omnibot geboren: Freddy
Freshworks, leverancier van customer engagement software, introduceert ‘Freddy’. De met artificial intelligence ontwikkelde omnichannel bot helpt bedrijven bij het effectief en efficiënt oplossen van klantvragen.
De nieuwe omnibot is vormgegeven als hond (zie onderaan) en is getraind om zowel klanten als customer service professionals te ondersteunen. Zo biedt Freddy klanten contextuele selfservice, onafhankelijk van het gekozen medium of kanaal. Tevens helpt de AI-engine nieuwe klantcontactmedewerkers binnen een team met het proactief en systematisch troubleshooten van klantvragen. Dankzij de koppeling met Google Assistant kunnen Freshwork-klanten ook middels spraakoproepen servicesupport krijgen.
CX verrijken
‘Bedrijven vaak niet profiteren van alle voordelen van AI omdat de bestaande AI-platforms vaak ingewikkeld en niet gebruiksvriendelijk zijn voor klanten en customer servicemedewerkers. Daarom hebben wij Freddy ontwikkeld’, verklaart Girish Mathrubootham, oprichter en ceo van Freshworks. Hij stelt dat de omnibot de mogelijkheden en capaciteiten van chatbots aanzienlijk uitbreidt. ‘Chat is een waardig eerste vehikel geweest voor Natural Language Processing (NLP). Maar tegenwoordig is het te gelimiteerd voor klantenservicevraagstukken. Klanten willen de beste service op de communicatiekanalen die zij het liefst gebruiken, of dat nu sms, WhatsApp, social media of zelfs geautomatiseerde IoT-apps zijn. Met Freddy zijn de mogelijkheden eindeloos. Bedrijven kunnen de klantervaring op elk vlak en op meerdere kanalen verrijken.’
Lees ook: ‘Domme chatbots’ voldoen nog niet aan hoge klantverwachtingen
- customer service
- omnibot
- Freshworks
- klantervaring
- Freddy
- klantvragen
- Google Assistant
- customer support
- AI