INSPIRE betreedt klantcontactmarkt
Met een naar eigen zeggen ‘unieke, integrale dienstverlening in de klantcontactsector’ start per vandaag INSPIRE Sourcing Solutions. Mensen, kennis en prestaties vormen de drie focusgebieden van het bedrijf, geeft nieuwbakken ceo Ilja Gleiser te kennen.
Vanuit het hoofdkantoor in Almere richt INSPIRE zich op het ondersteunen of het overnemen van de volledige prestatieketen van personeel, kennismanagement en performance outsourcing. Het integraal aanpakken van deze gebieden leidt volgens Gleiser niet alleen tot betere prestaties, maar laat bedrijven ook op een heel gecontroleerde manier grip krijgen op hun kosten. ‘De afgelopen 20 jaar hebben wij bij veel klantcontactorganisaties mogen meekijken of geholpen om de dienstverlening te verbeteren. Regelmatig bespeurden we dat fundamentele organisatieprocessen werden uitgevoerd door onvoldoende opgeleid of ongeschikt personeel. Of zagen we dat de processen niet op orde waren door een gebrek aan kennis, innovatie of de juiste systemen. Dit leidt tot een inefficiënte organisatie, ontevredenheid onder personeel en klanten en natuurlijk een stijging van de operationele kosten. Wij hebben bewust de keuze gemaakt om ons te specialiseren waar we goed in zijn.’
Gleiser is afkomstig van facilitair contactcenter PCS, waar hij Chief Commercial Officer was. Eerder deed hij klantcontactervaring op bij onder meer Unamic/HCN.