Appen voor veiligheid
NS-reizigers kunnen vanaf deze week onveilige situaties in de trein via WhatsApp doorgeven aan de vervoerder. Tijdens de halfjaarlijkse pilot worden de reizigersmeldingen direct opgepakt door de veiligheidscentrale, zonder tussenkomst van klantenservicemedewerkers.
Reizigers konden voorheen ook al een melding maken van onveilige situaties in de trein via Twitter. Deze meldingen kwamen vervolgens terecht bij de klantenservice-afdeling, waarna deze moesten worden doorgegeven aan de meldkamer. Via de nieuwe constructie wordt de veiligheidscentrale direct op de hoogte gesteld en blijven de servicemedewerkers zich bezighouden met klantcontact.
Het initiatief van de proef komt van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De pilot gaat deze week van start en zal moeten aantonen of het berichtenplatform een positief effect heeft op de veiligheids- en reizigersbeleving.
- klantcontact
- servce
- reizigersbelang
- klantenservice
- servicemedewerkers
- NS
- veiligheidscentrale
- ministerie van Infrastructuur en Waterstaat