Hema & Bijenkorf snappen (voor) klantinteractie
Contact zoeken met een nieuwe doelgroep door Snapchat in te zetten: als eerste Nederlandse bedrijven maken De Bijenkorf en Hema gebruik van Dynamic Ads (DPA), een feature voor real-time e-commerce advertenties binnen Snapchat.
De nieuwe functionaliteit werd al eerder aangekondigd, maar is nu ook in Nederland te gebruiken. Middels de Dynamic Ads maken bedrijven real-time advertenties op basis van een productcatalogus. Merken kunnen hiermee hun producten en diensten gepersonaliseerd aan de consument tonen, bedrijven kunnen inspelen op de vraag van de consument om online aankopen te doen. Volgens Hema’s Daniel Franco (Manager Online Channels & Media Buying) past de e-commerce benadering van Snap, gecombineerd met het Gen Z-publiek, goed bij de strategie van de keten. Deze doelgroep valt nu goed te bereiken gedurende de gehele customer journey. ‘De komende maanden zullen we investeren in performance-based campagnes om te zien hoe Snapchat kan bijdragen aan onze KPI’s.’
Ruis
Jorrit de Groot, Head of online traffic & trading bij de Bijenkorf, licht toe dat de organisatie altijd op zoek is naar de meest effectieve manier om met een bepaalde doelgroep in contact te komen. Zo ook Gen Z. ‘Tijdens de lockdown-periode zochten we naar een manier om door de ruis te komen en de efficiëntie te verhogen. Tot nu toe zoen we indrukwekkende resultaten, die leiden tot kwaliteiten interacties met Gen Z-klanten.’
- Snapchat
- e-commerce
- Dynamic Ads
- klantinteractie
- Gen Z
- real-time
- DPA
- generatiemanagement
- customer experience
- doelgroep
- Hema
- KPI
- customer journey
- Bijenkorf