MediaMarkt zet volgende stap in klantenservice
MediaMarkt wordt een ‘Authorized Apple Service Provider’. Met deze ontwikkeling kunnen klanten met een iPhone direct hun telefoon laten repareren bij de elektronicawinkel. De nieuwe service is deze week gelanceerd in Duitsland en eind 2021 moet de reparatiedienst in Nederland worden geïmplementeerd.
Volgens MediaMarkt is de machtiging als Apple-reparatiepunt een belangrijke stap op weg naar een consistent en klantgericht bedrijf. ‘Met onze omnichannelaanpak willen we onze klanten via alle kanalen de best mogelijke service bieden - via de app, online en vooral in onze winkels, die het hart van ons bedrijfsmodel zijn’, aldus Ferran Reverter, CEO van MediaMarktSaturn Retail Group.
Snelle en goede service
Sinds 2018 konden klanten van MediaMarkt al hun smartphone laten repareren in de winkel, maar dankzij de certificering van Apple kan de elektronicazaak nu ook originele Apple-onderdelen gebruiken voor directe reparaties aan een iPhone. Om een soepel en snel reparatieproces te garanderen, wordt de apparatuur in de reparatiehoek door Apple gecertificeerd en worden technici hiervoor ter plaatse opgeleid.
- apple
- klantenservice
- klantcontact
- mediamarkt
- klantbeleving
- reparatie
- customer experience
- customer service