Vertraagde pakketjes? Communicatie doorslaggevend
Met de (corona)feestdagen voor de deur hebben veel postbedrijven het drukker dan ooit. Bedrijven kunnen rekenen op coulance: 8 op de 10 consumenten heeft begrip voor de vertraging van pakketjes. Tijdige informatievoorziening is hierin cruciaal.
Uit recent onderzoek van SaaS-leverancier Descartes blijkt dat bijna alle ondervraagde Nederlandse consumenten (93%) inzicht verlangt in de vordering van het bestel- en bezorgproces. De helft van de consumenten is geduldiger wanneer de bezorgkosten lager zijn, of wanneer hen de optie wordt geboden om zelf het bezorgmoment te kiezen (51%). Een derde van de Nederlanders kan meer geduld opbrengen wanneer het pakket op een duurzamere manier wordt bezorgd. ‘Mensen begrijpen in deze drukke tijden wel dat ze langer op een pakket moeten wachten, maar kunnen weinig begrip opbrengen als je hier niet over communiceert’, aldus Albert van Roekel, namens Descartes.
Booming business
Deze week bleek dat postbezorgers zoals PostNL hun limiet bereiken. In een week tijd worden er 10 miljoen pakketten bezorgd. De drukte zorgde voor verbroken beloften jegens klanten. ‘Daar zijn zij teleurgesteld over en wij ook. We kunnen gewoon niet meer alles ophalen.’
- customer service
- bezorging
- Descartes
- limiet
- klantcommunicatie
- geduld
- feestdagen
- PostNL
- informatie
- CSM
- informatievoorziening