Hoogvliet test nieuwe bezorgmethode
Supermarktketen Hoogvliet is een pilot gestart met het contactloos bezorg van boodschappen. Deze worden door de bezorger onbeheerd en geklimatiseerd thuisbezorgd bij de klant door ze in een bezorgbox te doen die voor het huis van de klant staat.
De pilot, die plaatsvindt in nauwe samenwerking met The Chain Never Stops, duurt ongeveer twee maanden. De Delivery@Home bezorgboxen staan in Bleiswijk. Bij de klanten die op deze adressen wonen, staan in de voortuin twee afsluitbare boxen: een box met klimaatbeheersing voor de gekoelde producten en een box op buitentemperatuur voor de houdbare producten.
Bezorgbankje
De bezorger van Hoogvliet opent de box met een app, plaatst de boodschappen erin en sluit de box weer af. De gekoelde boodschappen blijven gekoeld tot de ontvanger de box heeft geopend en de levering eruit heeft gehaald. ‘Dankzij het bezorgbankje kunnen wij volledig contactloos, veilig en geklimatiseerd bezorgen. Het biedt ook mogelijkheden om de druk op de tijdsloten op te lossen, die sinds de corona-uitbraak is ontstaan’, aldus Sebastiaan van Duijn, directeur marketing & e-commerce bij Hoogvliet.
Ook Walmart is gestart met een soortgelijke pilot waarbij klanten op elk moment van de dag hun verse boodschappen kunnen laten bezorgen, zonder zelf thuis te zijn. Met deze nieuwe ontwikkeling wil de Amerikaanse supermarktketen voldoen aan de steeds veranderde vraag van de consument.
Lees ook: Zo geven supermarkten hun (online) boodschap vorm
- klantcontact
- supermarkt
- klantbeleving
- bezorgbox
- bezorgmethode
- dienstverlening
- customer journey
- berzorging
- customer experience
- Walmart
- customer service
- klantgericht
- thuisberzorgen
- Hoogvliet
- technologie