Albert Heijn breidt klantreis uit met festival

Albert Heijn breidt klantreis uit met festival
  • 31 maart 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Vrijdag 29 april en zaterdag 30 april 2022 organiseert Albert Heijn voor de eerste keer het Beter Eten Festival. Vorig jaar ging het niet door wegens 'de maatregelen'. Tijdens de aanstaande dagen wordt de AH-missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken - Voor iedereen’ volgens de retailert in alle facetten uittgedragen. En ondergaan klanten een heel speciale nieuwe CX.

De missie wordt volgens de retailketen tot leven gebracht door inspirerende sprekers, interactieve workshops en interessante tafelgesprekken. Drie thema’s staan hierbij centraal:
1. lekker in je vel zitten met een gezonde leefstijl,
2. de sociale verbindingskracht van voedsel, en
3. hoe we de aarde beter kunnen achterlaten voor de volgende generatie.

Het Beter Eten Festival is voor iedere klant die geïnteresseerd is in wat voeding voor jezelf en de omgeving kan betekenen, volgens AH. 'Op het festivalterrein van ruim 6900m2 kun je luisteren naar inspirerende sprekers zoals Typhoon, Irene Schouten, Adjiedj Bakas, Chloé Rutzerveld, Elisah Pals en Hannah Verboom, interessante tafelgesprekken onder leiding van Eric Corton, meedoen met interactieve workshops bijvoorbeeld door de FoodFirst Leefstijlcoaches en bezoekers kunnen het voedsel van nu en morgen proeven en beleven bij ruim 70 verschillende stands. Het festival eind april, in Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen, is voor iedereen toegankelijk.' 

Beter eten is beter leven 
Een van de domeinen op het festivalterrein staat in het teken van ervaren hoe we beter in ons vel kunnen zitten, nu maar ook zeker in de toekomst. Bezoekers kunnen meedoen aan allerlei workshops en activiteiten. Zo kan je je echte leeftijd  ontdekken, een health check doen of een yogaklas volgen, maar ook leren hoe er gemakkelijk meer groente gegeten kan worden en eens in gesprek gaan met een slaapcoach. 

Beter eten verbindt 
Op het festival zijn aanschuiftafels waar heerlijke gerechten van de internationale en lokale keuken geproefd kunnen worden. Er wordt met alle bezoekers gezamenlijk gegeten aan grote tafels. Ook schuiven er meerdere sprekers aan die op inspirerende wijze in gesprek gaan met de bezoekers. Onder andere Saïda & Abdelkader Benali schuiven aan om te praten over hoe samen eten een verbindende werking heeft. 

Beter eten is de wereld beter achterlaten 
Ook zien we op het festival waar ons eten vandaan komt en kunnen bezoekers met telers en boeren - waar Albert Heijn mee samenwerkt - in contact komen. Zo kan iedereen ervaren waar de verse producten van Albert Heijn vandaan komen. Boeren en telers vertellen over hoe zij werken aan een duurzame toekomst. Er zijn interactieve workshops, zoals zaadpakketjes maken voor de wilde bij of eigen koffiemelange voor thuis. Bezoekers krijgen daarnaast antwoord op allerlei vragen over duurzaamheid waaronder: 

Waarom zitten sommige producten in plastic? 
Waar komt jouw eten vandaan? 
Hoe maak je een lekkere vegetarische maaltijd? 
En waarom is biologisch eten vaak duurder?
 

Samenwerking met EarthToday  
Kaarten voor het festival kosten € 12,50 euro per persoon. Voor dit bedrag krijgen klanten toegang tot het festivalterrein en ontvangen ook 10m2 beschermde natuur via EarthToday cadeau. Deelnemers ontvangen per e-mail een uitnodiging om het bewijs van bescherming van de 10m2 natuur op hun eigen naam te zetten en kunnen hun stukje beschermde natuur virtueel bezoeken, aldus Albert Heijn.
(PvWK)  

comments powered by Disqus