Ook Adobe introduceert AI-gedreven CX-orkestratie

Ook Adobe introduceert AI-gedreven CX-orkestratie
  • 20 maart 2025
  • Kel Koenen

Adobe onthult een aantal productinnovaties die bedrijven helpen om klantbelevingen beter te stroomlijnen en personaliseren. Met de introductie van Customer Experience Orchestration (CXO) gaat het bedrijf een stap verder dan traditioneel Customer Experience Management (CXM), door AI, data en content samen te brengen in geautomatiseerde klantinteracties.

De nieuwe tools stellen bedrijven in staat om gepersonaliseerde klantreizen te optimaliseren door middel van agentic AI. Deze vorm van kunstmatige intelligentie kan zelfstandig handelen en beslissingen nemen, waardoor processen efficiënter worden en klantinteracties worden verbeterd. De innovaties zijn geïntegreerd in Adobe Experience Cloud en draaien op Adobe’s AI-platform, dat AI-agenten en modellen uit verschillende ecosystemen samenbrengt. Dit omvat zowel Adobe’s eigen Firefly-modellen als AI-modellen van derden en first-party data-inzichten.

Klantervaringen op schaal
Door AI, data en contentproductieprocessen te combineren, kunnen bedrijven met de nieuwe Adobe-oplossingen naadloze, gepersonaliseerde klantervaringen creëren op elk contactpunt. De AI-agenten van Adobe zorgen voor een verbeterde orkestratie van klantinteracties en campagnes, waardoor merken sneller en preciezer kunnen inspelen op klantbehoeften. Volgens Amit Ahuja, senior vice president Digital Experience Business bij Adobe, is het leveren van een uniforme klantbeleving een uitdaging voor veel organisaties door gefragmenteerde workflows en beperkte middelen. ‘Adobe is uniek gepositioneerd om merken te helpen dit probleem op te lossen, met diepgaande expertise in het integreren van AI, data en contentproductie. Zo kunnen bedrijven de juiste digitale ervaringen met precisie uitvoeren en tegelijkertijd verborgen pijnpunten ontdekken.’