SAMR-label betrekt eindgebruiker bij design thinking
SAMR introduceert het nieuwe label Design Lab. De bedoeling is dat er innovaties ontstaan gebaseerd op gefundeerde klantinzichten.
‘Strategische designers beseffen heel goed dat je de eindgebruiker meer moet betrekken bij het designproces. In de praktijk gebeurt dat nog te weinig, maar aannames kunnen fataal zijn’, meent Manette Hazelaar, manager SAMR Design Lab. ‘Met ons nieuwe label gaan we daar verandering in brengen. Wij weten als geen ander de klantbehoeften en emoties te achterhalen.’ Tijdens het ontwikkelproces werken verschillende stakeholders - strategisch designers, customer scientists, de opdrachtgever én de eindklant - intensief samen. Hazelaar: ‘Dit multidisciplinaire team zorgt voor creatieve oplossingen gebaseerd op menselijk gedrag en geplaatst in de juiste context.’
SAMR Design Lab gaat nauw samenwerken met associate partners Proposition Architects en Jacobs Kars Design Strategy. Afhankelijk van de fase waarin het ontwerpproces zich bevindt worden diverse technieken toegepast, waaronder co-creatie, stakeholder mapping en groepsdiscussies.
- klantbehoeften
- design thinking
- emoties
- klantinzichten
- SAMR Design Lab
- nieuw label
- co-creatie
- betrokkenheid