BT lanceert nieuw business platform-as-a-service
Communicatiedienstverlener BT lanceert in het laatste kwartaal van dit jaar een nieuw ‘business platform-as-a-service’ (PaaS). Hiermee kunnen bedrijven de marktintroductietijd (time-to-market) voor nieuwe digitale diensten verkorten, hun digitale transformatie versnellen en groeimogelijkheden creëren, zo stellen de Britten.
Het platform heet Personalised Compute Management System (PCMS) en is gebouwd op het reeds bestaande cloud management systeem van BT waarmee klanten clouddiensten zelf online kunnen aanschaffen, activeren en gebruiken. Belangrijkste aanvulling is nu dat klanten hier digitale diensten kunnen afnemen of zelf op de markt kunnen brengen.
Klantmanagement
PCMS zal gebruikers de mogelijkheid geven om services te selecteren en nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Het systeem biedt meer dan 45 volledig gedigitaliseerde ondersteuningsprocessen aan, zoals klantmanagement, productmanagement, gebruikersautorisatie, ordermanagement, servicemanagement, plus facturering en incasso. Meerdere sales- en marketingkanalen worden ondersteund, elk met de juiste lokale taal, valuta, prijzen en contractvoorwaarden.
Neil Lock, vp Compute bij BT Global Services, zegt: ‘Het platform brengt een visie tot leven over hoe bedrijven kunnen innoveren in de digitale economie. Het is een kant-en-klaar platform dat bedrijven nieuwe manieren biedt voor het digitaliseren, managen en creëren van winstgevende bedrijfsmodellen, op basis van hun eigen ecosystemen van klanten, fabrikanten en innovators.’
- Personalised Compute Management System
- klantmanagement
- Neil Lock
- PaaS
- digitalisering
- PCMS
- Global Services
- BT
- technologie
- platform-as-a-service