Kinderen achter het chatbotroer

Kinderen achter het chatbotroer
  • 3 maart 2020
  • Redactie

Robin, de eerste chatbot die ouders inlicht op de website van kinderopvangorganisaties, ziet het levenslicht. Kinderen van BSO ‘Nummereen’ hebben in samenwerking met Watermelon zelf de bot geprogrammeerd.

Nummereen is volgens Watermelon de eerste kinderopvang die een chatbot inzet op de website. De innovatieve BSO betrok kinderen spelenderwijs met de ontwikkeling van Robin. Hiervoor is een ‘Chatbot Club Battle’ in het leven geroepen, als hulp voor de kinderen die zelf vragen en antwoorden voor de bot leerden te programmeren. Het kinderteam met de beste bot won de strijd.

Digitale ondersteuning
‘Kinderen zijn enorm adaptief en begrijpen meer dan wij volwassenen voor mogelijk houden’, aldus Anneke Evelens namens Nummereen. ‘Ouders van nu werken vaak allebei en zijn overdag druk. Deze ouders willen wij helpen door meer digitale ondersteuning te bieden op tijden dat het hen uitkomt.’ Watermelon’s ceo voegt toe een duidelijke toename en verbreding van de vraag naar chatbots te zien. Alexander Wijninga: ‘Nummereen is nu de eerste kinderopvang die gaat werken met een chatbot, maar daarna zullen anderen snel volgen. Consumenten willen vrij zijn in de keuze wanneer ze communiceren met organisaties. Ze willen dit 24/7 kunnen doen en het liefst ook meteen geholpen worden.’

comments powered by Disqus